epuap logo

BIP

E-geodezja – urząd w Twoim domu

Coraz więcej spraw urzędowych z zakresu geodezji i kartografii można realizować na odległość, bez konieczności odwiedzania siedziby urzędu, przez siedem dni w tygodniu i to przez całą dobę.

Nieodpłatna pomoc prawna

Obecnie, na terenie powiatu działają cztery punkty, w których mieszkańcy nieodpłatnie mogą skorzystać z porad prawnych
SPRAWDŹ

Powiat Świdnicki - wschód możliwości

Przyjedź i przekonaj się, że powiat świdnicki to doskonałe miejsce do pracy i życia

SPRAWDŹ

NOWE PRZEPISY

Nowe przepisy przewidują automatyczne wygaszenie decyzji o rejestracji pojazdu, którego właściciele nie dokonywali okresowego badania technicznego oraz nie ubezpieczali, w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdów, na okres co najmniej 10 lat.
SPRAWDŹ

Ze Świdnika do Łęcznej

uruchomione zostało nowe połączenie autobusowe ze stolicy powiatu świdnickiego. Komunikacją możemy teraz dotrzeć do Łęcznej.
SPRAWDŹ ROZKŁAD

KONTAKT

Dorota Zybała – przewodnicząca Rady
tel. 81 468 80 75
e-mail: prdson@powiatswidnik.pl

PODSTAWY DZIAŁANIA

Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Świdniku została powołana Zarządzeniem Nr 33A/12 Starosty Świdnickiego z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie powołania Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Świdniku. Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych działa na podstawie art. 44 b i art. 44c ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz osób niepełnosprawnych (Dz. U z 2011 r., nr 127, poz. 721 z późniejszymi zmianami) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U. z 2003 r., Nr 62, poz. 560).

Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych pełni funkcję organu opiniodawczo - doradczego.

ZADANIA RADY

  • Inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz realizacja praw osób niepełnosprawnych;
  • Opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz tych osób niepełnosprawnych;
  • Ocena realizacji programów;
  • Opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez radę powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.

 

SKŁAD POWIATOWEJ SPOŁECZNEJ RADY DO SPRAW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. z dnia 14 kwietnia 2003 r.) przewodniczącego i wiceprzewodniczącego wybiera się na okres jednego roku. W dniu 02 marca 2021 r. dokonano wyboru składu nowego Prezydium.

Przewodniczący Rady: Dorota Zybała,
Wiceprzewodniczący: Dorota Klimek,
Sekretarz: Wiesława Staszczak.

W skład Rady wchodzą również Panie: Ewa Pietrzyk i Iwona Jarecka.  

Pogoda dla powiatu